Turreferater 2015

Tirsdagsfiskernes Juleafslutning d. 8. dec.

Lige et par ord om dagen.

Tirsdag den 8 – 12 var sidste fiskedag i år for tirsdagsfiskerne. Det blev en rigtig hyggelig afslutning på årets fiskeri.

Vi var 8 m. der var fremme ved fiskestedet kl. 09oo i et rimeligt godt vejr, vi fordelte os på stranden, efter, at vi havde aftalt

At mødes igen kl. 12oo.Der var flere som mærkede fisk, men Knud fra Skælskør var den eneste der fik fisk med på land,

en rigtig flot Regnbue på 3,8 kg. Kl. 12oo samlede vi os for at få æbleskiver og Gløgg derefter ønskede  hverandre God Jul samt Godt Nytår.

Vi mødes i det nye år tirsdag den. 5 januar.

Årets julestue d.28. nov. 2015

Så fik vi igen afviklet den traditionelle julestue i Korsør Lystfiskerforening. For andet år blev julestuen holdt i de meget charmerende lokaler på Fæstningen. Og igen blev lokalerne fyldt med glade medlemmer og deres familier, som sammen kunne hygge sig med nissens ankomst og den efterfølgende sang med børn og voksne i fællesdans om det pyntede træ, ledsaget af dejlig julemusik. Ja vi kom alle i julestemning inden vi gik over til kaffen og nød den skønne kringle fra bageren i Skælskør. Så gik bankospillet i gang og de mange deltagere sad med spænding i øjnene og ventede på deres chance for gevinst. Flotte præmier var der, bl.a. gavekort, and og flotte juledekorationer, som var nogle af gevinsterne - ofte ledsaget af sidegevinster til både de foran- ved siden af- og bag ved siddende.

Efter en kort pause fortsatte vi med kineseriet, hvor der skulle findes vindere til de 60 præmier blandt de 5000 lodder som var solgt. Flotte dekorationer, fiskegrej og meget andet fandt deres kommende plads blandt de glade modtagere. En hyggelig julestue sluttede med formanden Flemming rettede en tak til de mange fremmødte medlemmer og deres familier, og en tak til de mange, der ved deres sponsorat  og indsats havde bidraget til, at vi i foreningen fortsat kan afholde et sådant arrangement.

P.b.v.

Flueskolens træningstur.

I dagene 21. og 22. november gennemførtes "Flueskole" - instruktion og træning af fluekast i Harboe Storhallen i Næstved, instuktionen centrerede sig om de grundlæggende principper og øvelser for over- og underhåndskast.

Der var hver dag 11 personer igennem "skolen". Tanken er at vi viderefører træningen i det nye år.

Der er efterfølgende via evaluering fremsat fornøden ros og godkendelse fra kursisterne, så vi fortsætter i 2016.

flemming

KLF uofficiel mester i PUT & TAKE fiskeri d. 8. november.

Igen en god dag hos Simons Put & Take i Gundsømagle, hvor vi i år mønstrede 20 deltagere til denne Korsør Lystfiskerforenings uofficielle put and take mester.

Juniorlederne Peter og Tom tog virkelig for sig af retterne og Peter løb med mesterskabet ved fangst af dagens største regnbueørred på 5,23 kg og Tom tog andenpladsen med fisk på 2,42, - så først på 3. pladsen kom senior Jan Kampmann (han reddede seniores ære).

Simon havde igen behandlet os virkelig kulant m.h.t. fiskeri og pris samt sørget for en yderst kompetent guide i form af Michael, så alle de juniorerne fik en god introduktion og start i Børnesøen de første par timer, - stor tak til Simon for denne gode behandling.

Til frokost havde formanden sørget for gril, så der sattes 60 pølser og 40 stykker flæsk til livs af deltagerne, - så med frisk vind i starten men høj sol og godt humør kan mindes en god dag. Eneste malurt i bægeret var at en gruppe juniores ikke nåede frem til indvejning til tiden, - men det bliver nok bedre næste gang.

Flemming.

Tirsdagsfiskernes tur til Isefjorden d. 3. nov.

Vi var 11 K/M der mødtes kl. 09oo oppe ved Munkholmbroen. Efter at have hilst pænt på hverandre og blevet enige om, at vi spiste frokost sammen kl. 13oo, fordelte vi os til de pladser i fjorden, som vi troede på. Ak ja kl. 13oo var vi samlet igen  og der var ikke meldinger om noget som helst. Og som hans Henrik sagde: det er noget opreklameret l o r t. Der var lige det, Kampmann mistede sålen på den ene vadestøvle, da han vadede ud,og på den anden da han gi ind. Så de kørte hjem for at købe nye. Efterfølgende har jeg fået at vide, at det var en bytter. Vi kørte til nye pladser, men det hjalp ikke på sagen. Alt i alt én rigtig god tur med lidt tungt vejr men ikke megen vind. Efterfølgende har vi fået søkort over Isefjorden og Roskilde Fjord. Kortene vil Claus – Chr. Skælskør og jeg lave anmærkninger i, for derefter at alle Tirsdagsfiskerne kan komme med deres besyv med.

Mogens.

Lige et par ord om Tirsdagsfiskernes tur d. 27 oktober.

Tirsdag den 27/11 var mødestedet Cementmuren. Da vi ankom, mente Uffe at vi hellere skulle køre til Kelstrup, jeg  ved ikke hvorfor, men det havde nok noget med vinden at gøre.

Vi var 10 m/k (der er tilmeldt 26 til Tirsdagsfiskerne), der fik pakket ud i det dejligste vejr, ikke så snart, at Lars Dan var kommet til vandet viste en fisk sig på meget lavt vand, og til vores store forundring fangede han den ikke, for han er ellers storfangeren hos Tirsdagsfiskerne. Vi fordelte os på stranden, de fleste gik til højre, men Mogens foretrak, at gå den modsatte vej,(han er ikke meget for at vise sine manglende færdigheder i fluefiskeri ,(skal læres til Norgesturen). Det skulle vise sig at være en god beslutning da han efter kort tid, havde mærket lidt ryk i fluen 3 gange, men så skete der noget efter lidt vadning, lige pludselig var det alvor. Først så jeg halen, senere var den ude af vandet nogle gange, tankerne for igennem hovedet, mister jeg den, siger jeg ikke noget - de tror bare ikke på dig. Men efter et stykke tid lykkedes det, den kom i nettet, som den første fluefangede Havørred på kysten, sjovt det var det. Størrelsen: kender ikke længden, vægten ca. 3 kg, sagde de andre.

Retfærdigvis skal det lige med, at Hans Henrik også fangede én, men den var desværre for lille.

På tirsdag går turen jo til Isefjorden, men glemme spinnestangen gør jeg ikke.

Knæk og Bræk

Mogens

Revhusudvalgets traditionsrig årelige "Biks og Banko"

Årets traditionelle Biks og Banko arrangementet tirsdag d, 20 Oktober 2015 blev en rigtig vellykket aften med deltagelse af hele 64 personer fra vore foreninger i huset. Biksemaden var ligeledes god og i rigelige store mængder, fra leverandøren Cafeteriaet Storbælt ( Kamstegen).

Mvh. Peter Nommesen. Koordinator for Revhusudvalget.

Tirsdagsfiskerne 2015 10 13

Så blev det igen til en fin havørred på krogen til Lars Dan da tirsdagsfiskerne fiskede ved Korsør Lystskov.

UFV95 Udsætning af halvårsfisk 2015 10 11

Her er lidt billeder fra dagen

Køb Salg og Bytte 2015 10 08.

Som der plejer, var der også til denne aftens Køb Salg og Bytte mødt mange medlemmer op i Revhuset. Som annonceret var en meget stor samling fiskegrej fra et dødsbo med både brugt- og ubrugt grej på auktionen. Flemming var som sædvanlig auktionarius. Mange ting skiftede hurtigt ejer og til særdeles fornuftige priser. Det meste grej gik nok til priser i den billige ende af skalaen. Selv om auktionen trak ud pga. den store mængde grej fra dødsboet, blev der sidst på auktionen også tid til at grej fra de fremmødte kunne bytte ejermand. Så mange gik hjem fra en rigtig god aften med dejligt grej til samlingen.

Karup Å 01. – 04. oktober 2015

En del vil vide at fangsterne ikke ligefrem har stået mål med indsatsen når det gælder ”De Gule Snores” ture til Karup Å gennem de sidste 3 år. På den første tur i eftersommeren 2012 var jeg så heldig at fange en fin fisk på ca. 2,6 kg., allerede efter ½ times fiskeri den første dag – og så har jeg sådan set ikke fået nogen siden. I 2013 fangede Uffe Hasselby et par fisk på hhv. ca. 1,5 og 3 kg. I 2014 var der vist ingen der fangede noget, og det på trods af at de fleste var derovre både 2 og 3 gange. Men nu har vi da endelig fået lidt hul på bylden.

I juni var der et hold derovre og prøve nogle dage, og der slog Leif Møller eftertrykkeligt til, med en flot flot fisk på 6,8 kg. På turen i uge 34 var det som sædvanligt det smukkeste sommervejr (rigtig skidt fiskevejr, når man helst vil fiske i dagtimerne), hvilket resulterede i endnu en nultur til 7 mand, selvom vi havde kontakt til flere fisk. I løbet af den tur fik vi besøg af Jan og Bente, der blev så begejstrede for faciliteterne hvor vi bor, og de muligheder vi har for fiskeri i en af Danmarks smukkeste, og mest uregulerede åer, at de straks meldte sig ind i Skive-foreningen, og tilmeldte sig den næste tur, der løb af stablen i starten af oktober. Også Niels Møller ville gerne med, og han blev min makker på turen, der blev den fangstmæssigt suverænt bedste til Karup.

Som det ses andetsteds på denne side tyvstartede Leif allerede mandag, med en fisk på 2,8 kg., og så gik det lidt i stå igen. Selv her i slutningen af september/starten af oktober strålede solen fra en nærmest skyfri himmel, og temperaturen sneg sig op i 20-erne midt på dagen, så det var morgen –og aftenfiskeri der skulle til. Torsdag ved 18-tiden var det så min tur til at få fisk på krogen – en fin hunfisk på 2,7 kg tog min flue hårdt og kontant, og jeg måtte igennem en nervepirrende fight på næsten 10 minutter, inden den var klar til landing. Niels havde første parket til seancen, da han kun befandt sig ca. 30 meter fra mig, da fisken huggede. Dejligt at også han glædede sig oprigtigt på mine vegne, da fisken var velbeholdent på land. Fredag gav ingenting til nogen af os, og vejret fortsatte i samme sommerstil. Man kan godt blive lidt modløs når forholdene ikke rigtig vil arte sig som man ønsker sig, men så er vi rigtig gode til at have det sjovt og fokusere på andre ting, som god mad, et godt glas vin/øl/whiskey/snaps, lidt godmodigt mobberi, og masser af mere eller mindre sandfærdige lystfiskerhistorier.

lørdag var sidste dag for de fleste af os, da vi skulle være ude af huset søndag kl. 11. Morgenfiskeriet gav ingenting, og så var aftenen sidste chance. Niels og jeg ville have været ud på det sted vi nu kender allerbedst, og har fisket mest (det var der jeg fik min fisk torsdag), men der gik allerede 4-5 mand, så vi fortsatte længere opstrøms til et sted, hvor P-pladsen ligger lige ved et berømt sving der hedder ”Slagtermesterens Høl”. Jeg gik yderligere 400-500 meter opstrøms, for at starte lidt oven for tilløbet Røjbæk, mens Niels nøjedes med at gå den halve vej, inden han lagde fluen ud første gang. Umiddelbart nedstrøms Røjbæk er der et stort sving, og 2-3 meter fra modsatte bred lige midt i svinget, fik jeg igen et godt hug. Fighten mindede meget om den første, og fisken var da også kun marginalt større, 66 cm. 2,9 kg. Jeg fik tilkaldt Niels, så det obligatoriske foto kunne tages, og nok engang blev glæden over fangsten delt, mens vi tog en kop kaffe ved bordet i det lille læskur der er sat op med udsigt over svinget.

Efter vi var færdige med rengøring af huset og pakning af bilerne søndag formiddag, kørte de fleste af os direkte hjem. Uffe ville dog lige give fiskene endnu en chance for at nappe fluen, og endelig var vejret lidt med ham, da morgentågen blev liggende hele formiddagen, og gjorde at fiskene ikke trykkede sig,  som når solen skinner. Uffe havde åbenbart luret lidt på hvor jeg havde fået min sidste fisk, for han sluttede turen af med en 75 cm LAKS fra Røjbæk-svinget opstrøms Slagtermesterens hul. Den vejede 3.3 kg og målte 75 cm, så den har sikkert været i åen i måneder. Stort tillykke med den specielle og sjældne fangst fra mig.

Gert (Gul Snor – nu med ret til 3 knuder )

Den Gule Snor (Karup å fiskerne. 2015 09 28.

Nogle fra gruppen tyvstartede allerede mandag selv om den officielle tur først starter på torsdag d. 1/10.

Ikke uventet var det Leif Mølle,r der allerede mandag eftermiddag fik fisk på i 5 kast. En smuk dame på 2,8 kg. Siden har Bente haft 3 undermålere på ca. 30 cm. En hel del smolt snupper indimellem også fluen. Alle blev selvfølgelig nænsomt genudsat.

Tirsdagsfiskeriet tirsdag d. 15. september.

Et voldsomt regn - og haglvejr havde plaget os det meste af dagen. Bente jeg havde talt om, at vi nok ville være de eneste der mødte op ved cementmuren kl. 18 som aftalt. Vejret blev da heller ikke bedre medens jeg pakkede grejet i bilen. Det stod ned i stænger fra en meget sort himmel og det blæste stadig friskt fra syd. Vi kørte mod Frølunde, og bedst som vi nærmede os, stilnede både regn og vind af, så vi steg ud af bilen til en begyndende blå himmel. Heldigvis var vi ikke de eneste der valgte at mødte op, da både Christian, Claus og Uffe også havde valgt at møde op. Det endte med at blive en rigtig skøn aften uden ret meget vind og med en flot blå himmel, hvor vi kunne nyde fiskeriet og naturen denne sensommer aften. Det blev desværre ikke til de store fangster, da det kun var mig der fik fisk på krogen. Desværre var det en torsk på ca. 35 cm. der efter en heftig fight hvor fisken hele tiden søgte bunden og tangskoven for at redde livet, men til sidst måtte overgive sig til mit fangstnet. Jeg fandt dog at denne fisk havde kæmpet bragt for sit liv, så den fik sin frihed tilbage og forsvandt igen ud i sit rette element.

Surfcasting 2015 09 10

Claus Sønderskov havde fået Anders Post fra Dansk Surfcasting Klub en tur på Revet at vise og fortælle os lidt om denne voldsomme kasteteknik. Ude på Revet demonstrerede Anders hvordan han beherskede kast med både multi- og fastspolehjul og vi fik en grundig instruktion i teknikken bag de forskellige kast. Nogle imponerende kast hvor Anders kunne nå ud på ca. 170 meter. Enkelte fra KLF ville da også efter demonstrationen forsøge sig med nogle prøvekast, hvilket da også gik rimeligt efter et par forsøg. Efter kasteinstruktionen gik vi inden for, hvor vi fik fremvist og beskrevet lidt af det grej Anders brugte. Der blev også lejlighed til at stille spørgsmål til grejet og teknik. Et helt igennem godt arrangement Claus og Anders i forening havde fået stablet på benene. Tak til Flemming som tog nogle gode billeder du kan se her i galleriet.

JK

Tirsdagsfiskernes samfiskeri med Sorø d. 8. september .

8 friske tirsdagsfiskere fra KLF mødte op tirsdag morgen kl. 7 i Sorø Lystfiskerforenings lyse og venlige lokale ved Sorø sø. Sorø foreningen stod for dagens samfiskeri, så de havde sørget for et veldækket morgenbord og lidt hyggesnak, før vi begav os til Tuel Sø for at fordele os i bådene og begive os i forskellige retninger for at finde fiskelykken på søen. Vejret viste sig fra den bedste side helt frem til indvejningen kl. 14, - men det gjorde fiskelykken ikke. Der blev blandt de 8 både kun fanget en sandart, en mindre gedde og en enkelt skalle, alle hjemtaget af Sorø folkene. Enkelte andre havde haft hug, men fik ikke fangsten op til overfladen. Da vores båd desværre tidligt viste sig at mangle strøm, søgte vi skråt op mod vinden, så den kunne hjælpe os hjem mod havnen, så skulle vi kun ro de sidste 200 meter for at fortøje båden.

I ”havnen” fik jeg en god snak med Miljøministeriets udsendte medarbejdere, som i 5 dage havde haft garn ude i søen, hvor de havde lavet undersøgelser angående fiskebestanden i Tuel Sø. Ministeriets folk fremviste med undren en fiskekasse med dagens ringe høst fra garnene. I kassen var der udelukkende skaller og mindre yngelfisk af aborrer og enkelte sandarter. Der var bestemt plads til forbedringer, da de på de 5 dage ud over småfiskene kun havde fanget en enkelt mindre sandart, men ingen gedder eller aborrer med lidt størrelse på. Ifølge deres vurdering skyldtes det alene den voldsomme iltmangel i søen.

Ved indvejningen og præmieoverdragelsen blev den ringe fangst selvfølgelig drøftet, men det var jo ikke til at ændre, men vi kunne da trøste os med den forklaring der var påpeget af folkene fra Miljøministeriet.

Tak til de fremmødte fra Sorø og KLF for en god dag.

Bente og Jan

Tirsdagsfiskerne d. 1. september.

Vi var 11 tirsdags fiskere der mødtes ude ved cementmuren d. 1. september for lige at se, om vi var genkendelige, da det var et stykke tid siden vi sidst havde træf. Som noget særligt denne dag, måtte vi undvære Bente og Jan, som pga. en fødselsdag i deres ”lille” familie havde meldt afbud.

Vi startede aftenen med kartoffelsalat og ristede pølser. Snakken gik livligt om sommerens gøren og mest laden. ”De gule snore” fik da også lige et par ord med på vejen om deres fiskeri i det Jyske - en ros skal de have, åerne tømmer de ikke!

Vi talte lidt om det kommende efterårs fiskeri, indtil videre bliver der fisket hver tirsdag, og det blev lovet mig, at deltagerne vil sende mig forslag om kommende ture - det glæder jeg mig til.

Der var enkelte der fik løsrevet sig, og skulle fiske, men der var utroligt meget skidt i vandet, så der blev ikke fanget nogen fisk.

Turreferat fra turen til Karup Å juni 2015

Vi kørte i 3 biler til Karup Å mandag d. 22 juni for at fiske i 4 dage. Leif Møller, Hans Bahne, Uffe Hasselby, Hans Jessen og undertegnede.

Vi skulle bo i Skiveforeningens hus til en rimelig penge.

Vi ankom til middag og fik os indlogeret. Efter frokost skulle Hans B have sine dagkort til åen. Dem fik han i Hagebro hos købmanden, der har alt. Vejret var decideret dårligt med regn og stærk vind. Ved Karup Å er der ikke megen læ, så vi måtte klare os bedst muligt. Der var ingen fisk den aften. Ingen af os fem havde fået fisk, men Hans B havde fanget to små fisk på ca. 20 cm, det var hans debut i Karup Å, og nu mente han at have fundet melodien. De næste dage fortsatte med samme vejr dog uden megen regn. Vi fiskede hver formiddag og hver aften. På dette tidspunkt af året er det næsten lyst indtil klokken tolv, så vi kunne se, hvad vi lavede.

Mandag aften så vi, at vi havde valgt en forkert uge at fiske i. Viborg kommune havde besluttet at skære grøde fra og med denne uge, så det flød med siv og afskær i vandet. Om aftenen klarede vandet dog op og blev nogenlunde fiskbart. Hver aften klarede vandet nogenlunde op, så vi kunne fiske trods den stride vind. Når vi kom hjem til huset hyggede vi os med gode historier og lidt at drikke.

Den sidste aften artede vejret sig og vi kunne komme til at fiske uden problemer.

Jeg havde besluttet at stoppe klokken kvart over elleve og finde de andre og gik op til Trevad broen. Da jeg kom op på broen, råbte og piftede de efter mig, men jeg tænkte, hvad de dog ville, de sad bare og slappede af ned i mejerisvinget, troede jeg. Da jeg kom hen til dem, havde Leif Møller en fisk på fluestangen, stangen var bøjet helt i bund, og der var ikke megen fleks tilbage i den. Han kæmpede bravt, men fisken havde ikke tænkt sig at give op så let, den prøvede at grave sig ned ved en bevoksning midt i åen eller på at komme ind i sivene ved siden, hver gang den prøvede at komme ind i siv eller grøde blev de andre fisk, der havde standplads der, urolige og vandet nærmest kogte af fisk. Fisken vendte et par gange i overfladen, det var kun muligt at se, at det var en pæn fisk. Det tog Leif ca. 25 min at få fisken ind, så vi kunne gaffe den. Leif var træt og lykkelig over at have fået en stor fisk, den største den dag på hele åen. Fisken vejede 6,7 kilo og var 77 cm lang, konditionsfaktoren var 1,46. Da vi kom hjem til huset kunne vi få vægt og længde præciseret på Skive klubbens officielle vægt og målebånd. Vi var alle glade, fordi det denne gang lykkedes at fange en stor fisk i åen.

Det var femte  gang at Leif og vi andre var ved åen.

Tak for en god tur til all

Claus sønderskov

Sankt Hans aften på Revet

Lidt stemningsbilleder fra aftenen

Nyt referat fra Rislingeturen d 10-12 april

Referatet ligger i dato orden længere nede på siden

Tirsdagsfiskernes 1/2 års afslutning ved Grevens Badested d. 16. juni.

Vi var 10 medlemmer, der mødtes nede ved Grevens Badested for at fange fladfisk. Dem var der mange af, desværre var størstedelen for små, men så kunne vi jo nyde vejret og samværet, aftenen var jo fin, Uffe skulle jo absolut brillere med den absolutte største flade, stor som et toiletbræt.

Da klokken blev henad 22.oo var der en del af os som kørte hjem, men så kom der lige en fra højre - BENTE har det jo med, at hun helst skal vade ud, så fruen  er ved at drukne, men det gav i dette tilfælde bonus i form af én rigtig flot havørred på 54 cm. Kl.23.16 kom der lige en sms til - Jan ville også være med - men Jans blev kun på 44 cm. Pænt af ham at være så høflig, men et stort tillykke til dem begge.

Uffe og Christian er stadig dernede, så jeg venter spændt på nyt.

Det må siges at være den mest givende tur i år, både hvad angår fladfisk og havørred, og tilmed i fint vejr.

(Efterskrift: Christian fangede senere på aftenen en hornfisk).

Mogens.

Tirsdagsfiskerne Tirsdag den 9- 6 -2015.

Der mødte 3  op men lidt efter lidt, kom der flere til så vi endte med 9 aktive tirsdagsfiskere.

De fik alle en uforglemmelig aften, den største oplevelse fik nogle af de tidlig fremmødte, ude i sundet så vi noget, som vi troede var et Marsvin Uffe fik fat i sin kikkert og konstaterede at det var et Rådyr, efter nogen tid nærmede det sig kysten og vi så, at det kom på land, Uffes bemærkning : den glemte at tage badebukserne af.

Der blev fisket ihærdigt med alt hvad der kan frembringes af grej, Finn var den eneste som fik én virkelig flot Hornfisk med hjem, jeg så den desværre ikke, så derfor mangler der et foto af den.

Som det fremgår af foto fra turen, var der enkelte der havde fået nattegn, men det hjalp ikke, men en virkelig god tur.

Tirsdag den 16 - 6 - 2015 skal der fiskes efter fladfisk tid og sted senere.

Tirsdagsfiskerne ved cementmuren d. 19. maj

4 morgenfriske Tirsdagsfiskere og en fotograf mødtes ved cementmuren kl. 8, til et par hyggelige timers samfiskeri. Vejrudsigten lød på vind fra SV med spredte byger. Heldigvis var vejret med os ind til klokken havde passeret 11, hvorefter en byge og medfølgende meget kold vind fik os til at pakke vort grej og tage hjem til den varme brændeovn. Havørreder blev der ikke fundet i dag, men lidt hornfisk blev der da samlet sammen blandt deltagerne, så Claus og fruen kan få stegte hornfisk til aften.

Jan

Lystfiskeriets Dag 2015 05 17

En stormende dag på Revet med vindstød af stormstyrke. Ja sådan startede dagen, dog skinnede solen så det hjalp da lidt på det. Arrangementet havde vi nok ikke de store forventninger til med den vejrudsigt. Det var da også i begyndelsen en tynd kop te den første times tid, hvor vi ingen lystfiskere kunne finde. Den første deltager familie mødte først op efter kl. 11, så vi var lige ved at opgive. Men så l løbet af den næste time dukkede der heldigvis flere familier op, så dagen blev reddet.

I alt blev det til 11 deltagere, børnefamilier som heldigvis fik en god oplevelse med hjem. Den arrangerede ”fiskesti” med 6 opgaver og så en efterfølgende opgave ”Fang 3 hornfisk med silkekrog” var en succes, hvor de unge fik spændende opgaver, og det tog de som en udfordring. Desværre blev der kun fanget 2 hornfisk af deltagerne på den sidste opgave.

Arrangementet sluttede med pølser til alle og uddeling af præmier til begge de to deltagere, der havde fanget fisk. Derefter var der lodtrækning om 3 præmier blandt de tre deltagere med flest point, lodtrækning blandt alle deltagere om et fiskehjul, og til sidst fik alle deltagere en kasket og en wobler.

Ingolf sørgede som sædvanlig for traktementet støttet af Uffe. Rico tog sig af fiskeriet og hvad dertil hører, og Carsten og Jan sørgede for opgaverne i fiskestien og uddeling af præmier.

Tirsdagsfiskerne d. 12.maj.

Ja det var nok det mindste antal tirsdagsfiskere der dukkede op ude ved fiskelejet tirsdag den 12 maj, vejret kan da ikke få skylden da det var meget fint.

Der blev fanget nogle enkelte Hornfisk, fordelt på flere af os,

Jeg skal hilse fra Gorm og sige tak for en dejlig dag nede hos os, det var bare synd, at der ikke var flere Korsør folk med, men sådan var det.

Mogens.

Tirsdagsfiskernes samfiskeri med naboforeningd. 5. maj.

Tirsdagsfiskerne havde jo i dag samfiskeri med Sorø. Vi startede med morgenmad kl. 07oo og alle havde god tid til at hygge sig under kaffen, hvor alle kunne nyde udsigten over vandet.

Efter en times tid, var det som om, at fiskeriet blev aktuelt, og de fleste gik målrettet ud på Revet, medens de  andre fordelte sig jævnt,  ja der var også en enkelt,  der kom helt ud til  Lejodden. Vejret var meget omskifteligt med enkelte byger, nogle kraftigere end andre, men det endte med høj himmel og frisk vind.

Der blev fanget hornfisk til næsten alle, men vi må konstatere,  at det er ude på og omkring Revspidsen,  at der er bonus.

Kl. 13.30 var der indvejning, som endte med, at Stig som sædvanlig fangede den største fisk , og efterfølgende fulgte 3 Sorøfolk.

Alle gav udtryk for, at de havde haft en god dag, og så mødes vi jo igen  i efteråret  i Sorø.

Mogens.

Tirsdagsfiskerne på Glænø d. 28. april.

Mogens fortæller fra dagen, at der var 5 tirsdagsfiskere, som mødtes nede på Glænø. Desværre er der flere som ikke er på toppen, (er det alderen) eller skal vi være aktive for at der kommer flere til.

Efter klargøring af grejet, gik turen ned til vandet, det var dejligt vejr, så alle var optimister. Efter ganske kort tid, kom Stig og sagde at han kørte hjem, hans hjul virkede ikke mere.

Så her er hans historie: Det var en rigtig ”make my day” fisk, efter det bøvl dagen startede med. Knækket rem på rygsæk, hjul der satte sig fast efter 2 kast, og uden reservehjul (for dumt) besluttede jeg mig for, at køre hjem, men så at mekanikeren i Vedskølle solgte fiskegrej. Købte der et Westland hjul til 172,50, hurtigt tilbage til fiskepladsen, og så til sidst et dejligt hug, fin fisk på 49 cm. (Som sædvanlig gik Stig sine egne veje, og de kan ind imellem være lange)!

I mellemtiden havde Hans Henrik fanget en på 42 og Claus påstod hårdnakket, at have haft 3 fisk på sin fluestang. Alt i alt en rigtig god tur, hvor de gode takter blev fulgt op.

Tirsdagsfiskerne d.21 april

Vi var 7 medlemmer,  der mødtes ude på Øster Hoved på Stigsnæs.

Som det fremgår af fotos, var det et utroligt dejligt vejr, selvom der var en frisk vind. Koden til at fange fisk over målet for tirsdagsfiskerne er åbenbart knækket, idet Stig fangede en flot havørred på 45 cm (har desværre ikke fotos af den),  men han gik jo også sine egne veje, idet at man næsten skulle bruge kikkert for at få øje på ham, men det virkede. Der blev desuden fanget 2 stk. havørreder under målet.Det skal da lige bemærkes, at det er Claus som har foreslået fiskestedet.

Fra den 28. april vil vi starte med at fiske kl. 08oo,  men mere derom senere.

Mogens

Tirsdagsfiskerne ved Stigbjerg d.14 april.

Trods en strid vind fra S.V. og jævn regn fra oven, mødte vi 5 mand og 1 kvinde (nu med tætte nye waders) op for at slappe af med "stængerne i vandet" ved den smukke kyst i Musholmbugten. Det blev desværre den "enlige" kvinde der løb af med sejren. 2 havørreder på land fik hun, men det var kun den ene der var stor nok til at tilbringe en tid i fryseren.

Jan

Ristinge tur d. 10 - 12 april 2015

Vi har på vores årlige Weekend tur været i Ristinge som ligger på den sydlige del af Langeland. Vi aftalte at mødes på P-pladsen til Cafeteria Storebælt ved afkørsel 43 fredag kl. 16.00, efter lidt omrokering af grej samt store og små personer blev der plads til alle.  Vel ankommet til Ristinge skulle der pakkes ud og findes en soveplads inden der skulle spises. Da alle havde indlogeret sig blev det tid til at varme lidt Boeuf Bourgogne mens vi lige hilste hinanden velkommen til Ristinge.

Under spisningen blev der talt og vendt mange ting blandt andet hvor der skulle fiskes dagen efter. Vi blev enige om at vente med at tage beslutningen til næste morgen, med en svag syd vestlig vind blev vi enig om at der skulle prøves på Gulstav. Efter morgenhyggen blev bilerne pakket med det vi skulle have med, og ved Gulstav viste det sig at der var mange som havde taget samme beslutning.

Der var ikke rigtig plads til os så derfor besluttede vi at prøve at se om der skulle være lidt mere plads ved Keldsnor Fyr. Det var en god beslutning, der var en hel strand vi kunne boltre os på og som dagen gik med høj solskin og næsten havblik, blev der tændt op i grill briketterne så vi kunne få en lille grillpølse til at fordrive tiden med. For fisk var der ikke mange af, P-J fangede en lille bitte bitte en, mens de varme pølser blev fortæret gik snakken meget på morgendagens vejr hvor DMI havde varslet 12 til 14 m/s fra syd.

Der var et par herre som mente at de ikke var søstærke og de spurgte om skipper havde ringet og aflyst, men kunne fortælle at det ikke var tilfældet da den lovede vindretning gjorde at det nok ikke blev så slemt (Noget skulle man jo trøste dem med) Som dagen gik og fiskene stadig glimmerede med deres fravær, var det tid til at pakke sammen for i dag. Vel tilbage i det dejlige hus som vi havde lejet, blev det tid til at hyggesnakke mens der blev gjort klar til den store aften menu som bestod af mørbradgryde med dertilhørende væske. Johnny O mente åbenbart at der skulle være dessert, med Steens hjælp sørgede han for lidt til den søde tand.

Kl. 04.30 søndag morgen ringede klokken, jeg troede jeg var den første men Nommesen var i fuld gang med den helt store morgenkomplet, så hele huset var indhyllet i duften af bacon og varme rundstykker. Så tog jeg lige en runde for at høre om der stadig blev snorket, det viste sig at være tilfældet, men mærkeligt nok ophørte al snorken lige med et (Ved ikke hvad det skyldes(-:) Med alle mand ud af køjerne blev det tid til at fortærer Nommesens morgenkomplet. Da alle havde overstået deres morgen ritualer blev bilerne bemandet for at drage mod Spodsbjerg hvor vi skulle finde m/s Kirsten som vi skulle sejle med. Da vi havde spejdet efter Kirsten et stykke tid og ikke kunne se hvor hun lå, spurgte vi skipperen på m/s Amigo hvor Kirsten var. Han svarede at hun lå i Onsevig men hvis vi kunne bruge Amigo var vi velkomne ombord, for det viste sig faktisk at det var den båd vi skulle sejle med, vi havde bare ikke fået beskeden af Henrik Agner som ejer begge både.

Vel ombord blev kursen lagt mod det første drev og det viste sig at der var lidt buler på vandet, som dagen gik  kom der også fisk ombord og om det var årsagen til at den frygtede søsyge udeblev skal være usagt. Så efter en noget blæsende dag ringede skipper af og stævnede mod havn, hvor de største fisk blev vejet, de største Torsk var på 3,2 kg og 2,8 kg og samlet blev der fanget ca. 20 Torsk i alt. Der var præmier til de tre største fisk som var skænket af Johnny Ottenfeldt (Stor tak til Johnny). De tre præmietagere blev Steen, Bent og Johnny F og da Steen trak sig fra præmie rækken blev det Lars som fik tredje pladsen.

Efter oprydningen i huset og bilerne pakket var det tid til at sætte retningen mod Korsør hvor vi havde aftalt at afslutte turen med manér.

Mvh. Bent Olsen. Havudvalget

Lige et par ord om fiskeriet tirsdag den 7. april 2015.

Vi var 7 friske medlemmer af tirsdags fiskerne, der kørte en tur op til Isefjorden. Der blæste det en frisk vind fra vest, lidt køligt var det også.

Fiskeriet startede omkring Munkholmbroen. Efter nogle timers fiskeri uden resultat blev Bente og Jan åbenbart enige om, at prøve andre dele af Isefjorden.  Dette gik dog ikke helt som forventet, idet Bente blev godt og grundigt våd i bukserne (det er altså noget Jan har fortalt), og de kørte hjem før beregnet. Mange tak for kagen, den var god.

Vi andre kørte ud til Golfbanen, hvor der blev fisket meget ihærdigt, og det lykkedes Lars Dan at fange en rigtig fin ørred på 52 cm. Så han var en glad mand.

Alt i alt en rigtig god dag. Vi fik nemlig knækket koden på, at vi igen kan fange fisk.

Tirsdagsfiskerne i Næstved

Der mødte 8 medlemmer op til en gang fiskeri efter aborrer i Næstved. Vi kørte igennem regnvejr næsten hele vejen derned, men vi fik ikke en dråbe dernede. Fiskeriet begyndte kl.9.30, nogle skulle dog lige finde et sted at parkere. Der er ikke for mange pladser lige ved havnen. Vi fiskede til ca kl. 13.30, og der blev hjemtaget 43 aborrer tilsammen af de 7 mand, Ole var gået op til åen for at fiske rimter. Når man tager i betragtning, at der blev fanget mellem 30 og 40 undermålere for hver fisk, som blev taget hjem, kan man se at der var ikke mange der kedede sig. Hvis man ville have en kop kaffe eller smøg i fred skulle man ikke kaste ud. Den største fisk blev fanget af Carsten, den vejede 790 g. Vi fiskede med orm - små rejer - fluer - jigshaler, og alle slags gav fisk. Dan fangede også en lille fladfisk, ellers blev der også fanget store skaller - rimter - og flirer. Nu skal man ikke sige at vi aldrig fanger noget om tirsdagen, og jeg tror ikke der var nogen der havde en kedelig dag.

Mvh Uffe

Tirsdag den 18. marts 2015 var dagen, da 7 tirsdagsfiskere kørte mod Isefjorden. Der var 2 prs. der meldte afbud dagen forinden på grund af børnepasning. Vel ankommet til Ejby havn, som ligger utroligt smukt, fik vi pakket ud. Så fik vi en kort sludder med en lokal fisker, som lige var gået strækningen igennem op til fredningsbæltet, uden at mærke noget. Vi fordelte os, fiskede der ca. 3 timer, hvor kun en af os mærkede fisk.Vi blev derefter enige om at køre til Munkholmbroen og prøve. Der gik det op for os,  hvor lavvandet det var. Der blev fisket til højre og venstre for broen, men ingen fisk. Til vores trøst mødte vi flere lokale, der fortalte os, at det meget sjældent var så lavvandet, og at de heller ikke havde mærket noget i dag. Vi fik nogle oplysninger om, at der blandt andet ugen forinden var fanget en del store fisk inde i Tempelkrogen. En ting forstår vi dog, og det er at have det hyggeligt sammen. Vejret blev bedre og bedre, vandet mindre og mindre, så det endte med, at der blev stemning for, at vi tager derop igen i april måned. Det er jo et utroligt smukt område.

Åben Fluebindingsdag i Korsør lystfiskerforening lørdag den 21. feb. 2015

14 mand havde tilmeldt sig til åben fluebinding, hvilket er fint til et arrangement som man ikke har prøvet i klubben før

Dagen startede med kaffe og brød kl. 9, og herefter gik vi i gang med at binde, Morten Wølck startede med at vise hvilken 2 fluer han bla. bruger ved kysten, samt hvordan han binder dem, efter en instruktion  blev der bundet kystfluer, og inden vi havde set os om var det tid til frokost.

Efter frokost var det Børge Erland der viste os 2 af de fluer han bruger i åen, en til om foråret og en natflue, her skulle vi i gang med rørfluer, hvilket gav lidt udfordringer, men ved hjælp af nogle gode instruktører fik alle bundet nogle gode fluer og fik nogle nye teknikker med hjem  .

Dagen forløb som en god og hyggelig dag, med et godt kammeratskab, og som Morten og Børge efter følgende har sagt, dejligt at deltagerne var aktive og interesseret, og hyggelige og være sammen med, og de stiller gerne op hvis der bliver brug for det en anden gang.

Christian

Tirsdagsfiskerne ved Korsør Lystskov d. 10. februar.
Vi var 8 m/k, der i et rigtigt dejligt vejr mødtes ude ved Korsør Lystskov.
Jan bød velkommen med én dram, da Kyndelmissen skulle fejres, og det blev den.
Ang. selve fiskeriet gik det sådan, at Henning Svenstrup fangede en havørred, men den lignede dem som var fanget tidligere i år, manglede 2 cm.
Det var hvad der blev fanget selvom alle muligheder blev prøvet, alt i alt en rigtig god dag, hvor selv Carsten nåede at fiske, så hvad ender dette ikke med.

Generalforsamlingen d. 7. februar 2015

Tak til alle deltagerne for en helt igennem god generalforsamling glimrende styret af dirigenten Leif Møller. Under punktet eventuelt gik pokalen bordet rundt, hvilket gav det særdeles flotte beløb kr. 1751,- som ubeskåret går til juniorerne. Juniorerne takker for den flotte opbakning til dem. Efter generalforsamlingen blev der på skranken disket op med stegt flæsk og persillesovs, og jeg skal hilse og sige, der var ingen der gik sultne derfra. Jeg formoder der igen næste formiddag blev serveret stegt flæsk med persillesovs i stedet for den sædvanlige formiddagskaffe.

Bestyrelsen

Fluebinderne.

Lidt situationsbilleder fra de aktive fluebindere, der mødes tirsdage i ulige uger til lidt hygge omkring fluestikken. Her er alle velkommen hvad enten du er en dreven fluebinder eller bare vil prøve om det er noget for dig. Du behøver bare at møde op, så har vi grejet du kan låne.

Å Præmieren d. 16. januer.

Mogens Larsen var en tur rundt i å zonerne for at tage et par situationsbilleder.

Tirsdagsfiskerne.

Tirsdag den 13 januar 2015 startede Tirsdagsfiskerne på en ny fiske sæson, det første sted i år var Skælskør Nor, der kom 11 m/k selvom vejret ikke var det bedste, som det fremgård af billederne blev der fisket lidt, men det nok snakken som der fik overtaget, men hygget blev der, selvom fiskene udeblev, det skal da lige nævnes at vi har før fanget fisk på stedet.Vi mødes igen den 27 jan. Men mere herom senere. Hvis i har ønsker om fiskested, så husk at fortælle det til mig.