Her bringe vi DINE fiskehistorier fra 2015

Send din historie og evt. billeder til webmaster, så kommer Din historie her på siden.

Tur på Tissø d. 23 nov.

Mandag d. 23 november havde jeg bestilt båd på Tissø. Det var med bange anelser, for frosten ville nå ned til 6 minusgrader.Men sol op af dagen, ville blive til plusgrader.

Som sagt kom jeg afsted og det varede da ikke længe, inden vejret var rimeligt.Jeg havde en spand skaller med. Og de blev sat på div. sideplanere og flod.

Der var langt mellem fiskene. Jeg havde kun 6 hug med 2 gedder i båden. Men det gør jo ikke noget når begge fisk var over 10 kg.

På søen var også Brian Jensen, medlem af Korsør. Han vejede den største gedde til 11,9 kg. på sin bismervægt 116 cm. Den anden 10,050 kg. 110 cm.

Stor hilsen Gorm Siiger

Hyggetur efter karper.

Efter jeg har fisket suder i en lille måned og fanget fine fisk, var det tid til at prøve noget andet. Hurtigt fik vi samlet 4 mand til en hygge tur efter karper.
Hele eftermiddagen gik uden det store drama vi fik lidt gedder og Bjarne fik en fin abborre.  Ud på aftenen fik jeg et lille forsigtigt hug -  det lykkes at kroge fisken som ikke leverede den vilde fight. Men vi bliv da noget overrasket da der kom en gylden bredside til syne i vandoverfladen.
Det var ikke mindre end en guldsuder på 2kg i fin kondition.
En vild flot fisk der efter en del billeder kunne svømme tilbage igen i sit rette element igen.
Resten af turen gik uden mere dramatik.
Men en go tur i skønt vejr og en fisk som jeg kan glæde mig over i lang tid

Mvh. Ole

Så har Ole Nissen igen været ude med snøren.

Efter 3 ugers arbejde og næsten ingen fiskeri aftalte Bjarne og jeg (Ole Nissen), at vi skulle tage 36 timers fiskeri i denne uge.
Vi startede kl. 4.30 tirsdag morgen med at prøve et nyt setup efter suder. Og det viste sig at virke.  Dagens største suder bliv min, en fin fisk på 58 cm og 3.1 kg
En rigtig god super start.
Et par timer efter var vi klar i en af Korsør Lystfiskerforenings Tude å zoner.
Her har jeg i snart et par år prøvet og fange en af de store karper, som jeg var sikker på der gik i åen..  Denne gang havde jeg fundet et spot, der så meget lovende ud, og havde i stædighed besluttet at blive der på spottet nattetimerne over.
Så sad vi der hele natten, og der skete ikke en fis!  Men - men – men ud på formiddagen, da vi sad og drak den sidste kaffe, skreg mit hjul da linen bliv flået af. Endelig havde en Tude å karpe taget min krog og hold da op en fight den tonsede afsted som et lokomotiv. Endelig efter en god fight kunne jeg lande den smukkeste fuldskællede spejlkarpe på 85 cm og 10.4 kg.

En glad, heldig og stolt lystfisker

Skjern å premiere 2015 04 16,

Skjern Springer 94 cm og 8,5 kg fanget 16.4.2015 på selvbunden – tynget Thunder and lightning flue.

Undertegnede og Mogens Larsen havde, qua en invitation jeg havde fået, besluttet at vi ville tage til Skjern præmiere, så med campingvogn og grej drog vi til Skarrild.

Tidlig morgen den 16.4. var vi at finde ved åen ligesom andre med samme tanke – en præmie / premiere laks.

Ca. Kl. 8.15 fik jeg ”det eftertragtede stød” i højre arm., En laks havde taget flue, gik med lynets hast 10-15 meter nedstrøms og vendte i overfladen i et gigantisk sprøjt. Herefter var det umiddelbart en behagelig fight, - men der holdtes hårdt da vi jo fisker med modhageløs krog. Min gode gamle i 1985 selvbyggede SAGE 13’9” stod som en osteskærer i vel ca. 15 min, da jeg lagde et ganske hårdt pres på fisken, - som så viste træthedstegn, så  jeg anden gang fik den inden for rækkevidde fik jeg tag i den og landet. DET VAR EN GOD OPLEVELSE ENDELIG AT FANGE SÅDAN EN FISK HER.

Flemming.

Jeg  var i åen i går d. 12/3 , en dag med sol og sommer.

Solen skinnede også på mig vi havde kontakt med 3 blanke 2 Hav ørreder 1 regnbue ørred .

Regnbuen tabte jeg efter en god fight . Jeg fik 2 havørreder op 1 på ca 1kg 1 på 2,5 kg begge blev genudsat , atter en god dag

Bjarne

2015 02 19

Jusuf's havørred

Jusuf's flotte havørred på 7 kg og 86 cm fanget på flue i nærområdet. Ja vi fik os noget af en oplevelse, da Jusuf mødte op med denne flotte havørred i klubben torsdag d. 19. februar.

Torsdag d. 05 Februar 20105. Lige en vinter´hilsen, med nogle billeder
fra min første fiskedag i Zone Mundingen
Solklar, men med kraftig frostvejr 10-12 minus
grader. En god´dag alligevel!